Зміна видів економічної діяльності (КВЕД)
КВЕД - класифікатор видів економічної діяльності. Він дозволяє спростити розуміння того, чим займається підприємство або фізична особа-підприємець, а також спрощує систематизацію інформації на державному рівні.
Що може привести до необхідності зміни КВЕД
Наприклад, перекваліфікація виробництва або його розширення. В цьому випадку необхідно внесення змін до переліку послуг, що надаються, що, звичайно, тягне за собою і зміну статуту, і відповідні поправки, які знадобиться внести до ЄДР. Ця процедура вимагає ретельності, так як, по-перше, необхідно провести перевірки і з’ясувати, чи відповідає якість виконуваних робіт встановленим нормам. А по-друге, внесення змін до Державного Реєстру потребують участі професіонала. Поправки, що діють в Україні з 2016 року, дозволяють використовувати для цього нотаріальні контори, які наділені правами реєстраторів. Така зміна істотно спрощує процес і скорочує витрачається час без втрати якості.
Перший етап - збір документів
Для того, щоб провести будь-яка зміна, необхідно для початку зібрати пакет паперів, які, по-перше, покажуть попередні види діяльності, а по-друге, продемонструють нові. Порядок заміни наступний: нотаріус спочатку вносить зміни, виключаючи все застарілі варіанти, а лише потім подає на реєстрацію знову з’явилися. Для різних юридичних організацій діють відмінні один від одного вимоги.
Підприємці
Список офіційних паперів для подачі заяви:
• виписка з Єдиного державного реєстру про реєстрацію фізичної особи як підприємця;
• список застарілих видів — їх необхідно виключити;
• список новопосталих — їх необхідно включити.
Слід розуміти, що в разі, коли вносяться доповнення або виключаються певні пункти, то в першому із зазначених у списку не потрібно перераховувати всі наявні види.
Товариства з обмеженою відповідальністю
Документи, які потрібно надати нотаріусу:
• інформація про організацію, взята у вигляді виписки з ЄДР;
• відомості про кількість і склад співзасновників — можливо, взяти з статуту компанії, проте також потрібне підтвердження у вигляді протоколу з останніх зборів організації, на якому було поставлено питання про зміну КВЕД і отримано схвалення;
• список видів діяльності, які потрібно виключити;
• відомості про перелік тих видів діяльності, які потрібно включити.
У разі, якщо збір документів і їх надання нотаріусу проводиться через третіх осіб, необхідно до кожного зі списків додати довіреність, складену на цю людину. Вона також повинна бути завірена нотаріально інакше просто не матиме сили.
Другий етап - попереднє завірення у нотаріуса
Крім того, що можливо використовувати довірених третіх осіб, які потребують нотаріального схвалення, деякі документи також зажадають запевнення змін у нотаріуса. Це стосується в основному установчих документів, які присутні на підприємстві. Для їх перереєстрації потрібно фахівець, який внесе зміни до ЄДР. Тому вибираючи нотаріуса, варто врахувати, що від швидкості і якості його роботи багато в чому буде залежати результат і кількість витрачених Вами зусиль.
Третій етап - подача державному реєстратору
На цьому етапі відбувається очікування, коли нотаріус подає зібраний пакет паперів на реєстрацію. Звичайним є термін в 24 години з моменту отримання фахівцем всіх необхідних документів. Однак можуть статися зволікання через уточнень або не належним чином оформленої. Щоб уникнути цього, слід заздалегідь отримати юридичну консультацію.
Четвертий етап - отримання документів
Отримання змінених документів можливо по витікання трьох діб з моменту їх подачі нотаріусом на реєстрацію. В цей же термін буде готова і довідка з органів статистики, проте вона не є необхідною, а носить швидше звітний характер.
Вартість послуг
Ціна за зміну КВЕД багато в чому залежить від того, залучалися треті особи до процесу.
Обов’язкова державне мито становить 550 гривень. Однак якщо знадобилася допомога довіреної особи, витрати будуть вищими в кілька разів, так як будуть додатково включати:
• вартість довіреності 350-550 гривень;
• ціну за послуги юридичної контори від 700 до 1500 гривень.
Щоб уникнути додаткових витрат, необхідно звертатися до нотаріуса, який має право працювати з державними реєстрами, як Майдибура Оксана Василівна.