Договір купівлі-продажу будинку

Базовим відмінністю укладення договорів купівлі або продажу будинків є наявність землі, на якій цей будинок знаходиться.

Про договір

Реєстрація договору купівлі-продажу будинку з прилеглою до нього ділянкою землі, неможлива без внесення в договір купівлі-продажу обов’язкових реквізитів: повної адреси домобудівництва, року його зведення, вартості будинку та земельної ділянки (як договірної, так і середньоринкової), площі ділянки і його цільового призначення, загальною і основний (житловий) площі будинку.

Договір продажу будинку або його частини оформляється приватним нотаріусом разом з переходом права володіння покупця на земельну ділянку, на якій розташовується домобудівництво, при цьому цільове призначення використання землі не змінюється.

Найчастіше нотаріус пропонує провести оформлення договору купівлі-продажу нерухомості окремо по дому і земельній ділянці, тобто фактично при держреєстрації до Державного реєстру майнових прав надійде інформація про здійснення двох угод.

Базові документи

Приватний нотаріус на попередній консультації неодмінно інформує своїх клієнтів про ті документи, які будуть необхідні їм для складання договору купівлі-продажу житлового будинку.

За умови, що всі документи будуть зібрані Продавцем і Покупцем заздалегідь, угода здійснюється в більш стислі, передбачені законом терміни.

Серед інших документів, які необхідні для відчуження будинку або його частини, Продавець повинен надати:

  1. оригінал і копію паспорта та податкового номера, а також аналогічні документи дружини (чоловіка) і дітей, що мають частку в праві на будинок та земельну ділянку;
  2. довідку про склад сім’ї;
  3. технічний паспорт на будинок, що містить опис всіх житлових і господарських споруд, і державний акт на земельну ділянку (при наявності);
  4. документи, що підтверджують право володіння майном;
  5. експертну оцінку вартості землі і об’єкта нерухомості;
  6. витяг (Витяг) з бази земельних ресурсів.

Покупець надає нотаріусу оригінали та ксерокопії встановлюють особу документів, свідоцтво про шлюб (при його наявності) і заяву чоловіка (дружини) про згоду на придбання об’єкта нерухомості (при необхідності).

Документи

Для посвідчення договору купівлі-продажу будинку (домоволодіння) або його частини нотаріусу необхідно надати:

  1. документ, який підтверджує право власності на будинок (домоволодіння), який зареєстрований в БТІ, якщо право власності придбано до 2013 р .;
  2. технічний паспорт (технічний паспорт надається у разі якщо він є невід’ємною частиною правовстановлюючого документа);
  3. витяг з Державного реєстру майнових прав на нерухоме майно, якщо право власності придбано в період з 2013 року до 2016 року.
    довідку про склад сім’ї з житлово-експлуатаційної організації, квартального комітету або іншого уповноваженого органу з питань реєстрації місця проживання (Форма №3);
  4. в тому випадку, коли неповнолітній, малолітній є співвласником нерухомого майна або нерухомість буде купуватися на його ім’я або неповнолітній, малолітній зареєстрований за адресою нерухомого майна, яке відчужується, потрібен дозвіл органу опіки та піклування (для оформлення відчуження або придбання від імені, на ім’я неповнолітнього , малолітнього);
  5. свідоцтво про народження неповнолітнього, малолітнього;
  6. обов’язкову присутність батьків з паспортами і ідентифікаційними номерами;
  7. заяви співвласників про відмову від першочергового права на купівлю частини будинку (домоволодіння);
  8. незалежна експертна оцінка вартості будинку (домоволодіння) для цілей оподаткування.

Для фізичної особи

  1. паспорти та ідентифікаційні номери сторін (якщо представник сторони діє за дорученням, то він подає нотаріально посвідчену довіреність, свої паспорт, ідентифікаційний номер);
  2. заяву про згоду на відчуження (придбання) майна від дружини (чоловіка), справжність підпису якого (якої) нотаріально завірена;
  3. свідоцтво про шлюб;

Для юридичної особи, додатково:

  1. установчих документів юридичної особи (статут, витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців);
  2. паспорт, ідентифікаційний номер представника, який діє від імені юридичної особи, документ підтверджує повноваження представника (якщо діє керівник юридичної особи — протокол про призначення на посаду керівника, якщо діє представник — нотаріально засвідчене доручення);
  3. протокол зборів засновників з рішенням на відчуження або придбання майна;
  4. друк (при наявності);
Закрыть меню