Договір куплівлі-продажу земельної ділянки
При купівлі земельної ділянки з метою ведення господарства, будівництва і ряду інших активностей, укладення відповідного договору з подальшим його запевненням у нотаріуса і внесенням даних до державного реєстру є обов'язковим.
Традиційно покупка земельної ділянки складається з декількох етапів:
— вибір ділянки виходячи із завдань і можливостей покупця
— збір документів (для продавця) і аналіз документів (для покупця)
— складання договору нотаріусом і узгодження його зі сторонами угоди
— підпис і нотаріальне завірення договору купівлі-продажу
— внесення даних про нового власника до державного реєстру речових прав
Особливості оформлення купівлі-продажу ділянки
Одним з важливих документів при оформленні договору є виписка з Державного земельного кадастру.
Цей документ підтверджує відомості про майно, що продається земельній ділянці, які включають в себе: цільове призначення ділянки, площа ділянки, обмеження для використання та ряд інших даних. У певному роді це аналог довідки з БТІ для квартири.
Іншим значущим документом є довідка про відсутність обтяжень, обмежень, обтяжень, арештів і т.д. на продаваний ділянку.
Наявність кадастрового номера земельної ділянки.
Без документа про право власності на ділянку з боку продавця, оформити договір купівлі-продажу буде також неможливо.
Наявність будівель або інших видів нерухомості на ділянці або знаходження ділянки у спільній власності накладає певні обмеження при оформленні договору.
Державна реєстрація права власності на земельну ділянку
З 2016 приватні нотаріуси наділені потенційним правом проводити таку реєстрацію та вносити інформацію до держреєстру. Для цього нотаріус повинен пройти підготовку і отримати відповідне підтвердження.
Нотаріус Тимошенко Надія наділена правами державного реєстратора, а це значить що одночасно з оформленням договору купівлі-продажу, новий власник ділянки буде зареєстрований і внесений в електронну базу реєстру. Це дозволяє покупцеві отримати повний обсяг послуг при покупці землі, одночасно заощадивши як час так і гроші, так як не потрібно буде звертатися з інших установ.
Документи
Для посвідчення договору купівлі-продажу земельної ділянки необхідно надати:
- документ, який підтверджує право власності на земельну ділянку;
- в тому випадку, коли неповнолітній, малолітній є співвласником нерухомого майна або нерухомість буде купуватися на його ім’я або неповнолітній, малолітній зареєстрований за адресою нерухомого майна, яке відчужується потрібен дозвіл органу опіки та піклування (для оформлення відчуження або придбання від імені, на ім’я неповнолітнього, малолітнього);
- свідоцтво про народження неповнолітнього, малолітнього; обов’язкову присутність батьків з паспортами і ідентифікаційними номерами;
- заяви співвласників про відмову від першочергового права на купівлю частини земельної ділянки;
незалежна експертна оцінка вартості земельних ділянок з метою оподаткування; - довідка про відсутність будівель;
- витяг з державного земельного кадастру з даними про відсутність обмежень або обтяжень;
- витяг з Державного реєстру майнових прав на нерухоме майно, якщо право власності придбано в період з 2013 року до 2016 року.
Для фізичної особи:
- паспорти та ідентифікаційні номери сторін (якщо представник сторони діє за дорученням, то він подає нотаріально посвідчену довіреність, свої паспорт, ідентифікаційний номер);
- заяву про згоду на відчуження (придбання) майна від дружини (чоловіка), справжність підпису нотаріально завірена;
- свідоцтво про шлюб;
Для юридичної особи, додатково:
- установчих документів юридичної особи (статут, витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців);
- паспорт, ідентифікаційний номер представника, який діє від імені юридичної особи, документ підтверджує повноваження представника (якщо діє керівник юридичної особи — протокол про призначення на посаду керівника, якщо діє представник — нотаріально засвідчене доручення);
- протокол зборів засновників з рішенням на відчуження або придбання майна;
- друк (при наявності);